RUPEX
Elastyczne sprzęgło palcowe, tłumiące drgania, przeznaczone do zakresu średnich i wysokich momentów obrotowych.
Standardowo piasty sprzęgieł serii RWN są wykonane z żeliwa EN-GJL-250, a serii RWS ze stali. Zoptymalizowany kształt bolców i baryłek sprzęgieł RUPEX ułatwia montaż i zapewnia bezawaryjną pracę nawet w bardzo ciężkich warunkach. Dostępne jest wiele wykonań, np. z tarczą hamulcową, ze zmniejszonym luzem osiowym.

Kluczowe cechy:
- Dostępne w 26 wielkościach od 105 do 2000
- Nominalny moment obrotowy: od 200 do 1,690,000 Nm
- Wkładki: 65, 80, 90 Shore
- Zakres temperatur pracy: od -30°C do +80°C (nominalny) lub -50°C do +100°C (maksymalny)
Zalety
- Awaryjnie bezpieczne przenoszenie momentu nawet po zużyciu baryłek.
- Dla średnich i wysokich momentów obrotowych.
- Kompensacja przemieszczeń wałów.
- Zwarta konstrukcja.
- Mały ciężar i moment bezwładności.
- Nadające się do montażu nasadzanego.
Wykonania
- Wykonanie piasta-piasta.
- Z bębnem hamulcowym.
- Z tarczą hamulcową.
- Alternatywnie z żeliwa lub stali.
Cechy szczególne
- Sprzęgła z żeliw lub stali o podwyższonej
wytrzymałości.
- Zoptymalizowany kształt baryłek
i stożkowe osadzenie sworzni ułatwia montaż
i zapewnia bezobsługową eksploatację.
- Oferowane są różne warianty rozwiązań
konstrukcyjnych, np. z ograniczeniem luzu
osiowego lub jako sprzęgło rozłączne z możliwością przełączenia w czasie postoju.
Obszary zastosowań
- Ogólnie budowa maszyn.
- Stosowane jako szybko i wolnoobrotowe
napędy żurawi.
- Przenośniki taśmowe.
- Napędy kolei linowych.
- Przemysł cementowy.
Zapytanie ofertowe, informacja techniczna